Translation of surgical experience from similation laboratory to clinical neurosurgery. Literature analisys
Translational Medicine
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Translation of surgical experience from similation laboratory to clinical neurosurgery. Literature analisys
Трансляция хирургического опыта из симуляционной лаборатории в клиническую нейрохирургию. Анализ литературы |
|
Creator |
D. Zakondyrin E.; Polenov Russian Scienific Research Institute of Neurosurgery
E. Kondakov N.; Polenov Russian Scienific Research Institute of Neurosurgery Д. Закондырин Е.; «Российский научно-исследовательский нейрохирургический институт им. проф. А. Л. Поленова» - филиал ФГБУ «Северо-Западный медицинский исследовательский центр им. В. А. Алмазова» Минздрава России Е. Кондаков Н.; «Российский научно-исследовательский нейрохирургический институт им. проф. А. Л. Поленова» - филиал ФГБУ «Северо-Западный медицинский исследовательский центр им. В. А. Алмазова» Минздрава России |
|
Subject |
симуляция; практическая подготовка; нейрохирургия; simulation; practical education; neurosurgery
|
|
Description |
The most important problem of neurosurgical education is translation of the surgical experience received during simulation training in clinical practice in operating room. Authors analysed literature and offered the original classification of practical skills and levels of doctor's competence in neurosurgery.
Важнейшей проблемой подготовки нейрохирургов является трансляция опыта, полученного врачом в период симуляционного обучения, в клиническую работу в операционной. Авторами проанализированы данные литературы и предложена оригинальная классификация практических навыков и уровней компетентности врачей в нейрохирургии. |
|
Publisher |
Federal Almazov North-West Medical Research Centre, Saint Petersburg, Russia
|
|
Date |
2016-12-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://transmed.almazovcentre.ru/jour/article/view/105
|
|
Source |
Translational Medicine; № 6 (2015); 47-52
Трансляционная медицина; № 6 (2015); 47-52 2410-5155 2311-4495 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://transmed.almazovcentre.ru/jour/article/view/105/106
Gelinas-Phaneuf N. G., Choudhury N., Al-Habib A. R. et al. Assessing performance in brain tumor resection using a novel virtual reality simulator // Int. J CARS. - 2014. - Vol. 9 (1). - P. 1-9. Lobel D. A., Elder J. B., Schirmer C. M. et al. A novel craniotomy simulator provides a validated method to enhance education in the management of traumatic brain injury // Neurosurgery. - Vol. 73 (4). - P. 57-65. Schirmer С. M., Elder J. B., Roitberg B. et al. Virtual reality-based simulation training for ventriculostomy: an evidence-based approach // Neurosurgery. - 2013. - Vol. 73. - P. 66-73. Tortolani P. J., Moatz B. W., Parks B. G. et al. Cadaver Training Module for Teaching Thoracic Pedicle Screw Placement to Residents // Orthoped. - 2013. - Vol. 36 (9). - Р. e1128-e1133. Muns A., Meixensberger J., Lindner D. Evaluation of a novel phantom-based neurosurgical training system // Surg. Neurol. Int. - 2014. - Vol. 5. - P. 173. Lee J. H., Park C.W., Lee U. et al. Accuracy of the Free Hand Placement of an External Ventricular Drain (EVD) // Kor. J. Cerebrovasc. Surg. - 2010. - Vol. 12 (2). - P. 82-86. Hsieh C. T., G. J. CHen, H. Ma et al. The misplacement of external ventricular drain by freehand method in emergent neurosurgery // Acta Neurol. Belg. - 2011. - Vol. 111. P. 22-28. Woenrle C. M., Burchardt J. K., Bellut D. et al. Do iatrogenic factors bias the placement external ventricular catheters? A single institute experience and review of literature // Neurol. Med. Chir. (Tokyo). - 2011. - Vol. 51. - P. 180-186. Haut E. R., Chang D. C., Hayanga A. J. et al. Surgeon-and system-based influenceson trauma mortality // Arch. Surg. - 2009. - Vol. 144 (8). - P. 759-764. Von Lehe M., H. J. Kim, J. Schramm et al. A comprehensive analysis of early outcomes and complication rates after 769 craniotomies in pediatric patients // Childs. Nerv. Syst. - 2013. - Vol. 29 (5). - P. 781-790. Stienen M. N., Smoll N.R., Hildebrandt G. et al. Early surgical education of residents is safe for microscopic lumbar disc surgery // Acta. Neurochir. (Wien). - 2014. - Vol. 156(6). - P.1205-1214. Gonzalvo A. Fitt G., Liew S. et al. The learning curve of pedicle screw placement: how many screws are enough? // Spine. - 2009. - Vol. 34(21) - P. E761-765 Imagama S.,Kawakami N, Tsuji T. et al. Perioperative complications and adverse events after lumbar spinal surgery: evaluation of 1012 operations at a single center // J Orthop Sci. - 2011. -Vol.16(5). - P. 510-515 O'Malley B. W. Grady M. S., Gabel B. C. et al. Comparison of endoscopic and microscopic removal of pituitary adenomas: single-surgeon experience and the learning curve // Neurosurg. Focus. - 2008. - Vol. 25(6). - E10. Elsmore A. J., Mendoza N. D. The operative learning curve for vestibular schwannoma excision via the retrosigmoid approach // Br. J. Neurosurg. - 2002. - Vol. 16(5). - P. 448455. Maurice-Williams R. S. Intracranial aneurysm surgery and its future // J. R. Soc. Med. - 2003. - Vol. 96. - P. 540-543. Da Silva C. E., de Freitas P. E., Romero A. C. et al. Microsurgical clipping of the anterior circulation aneurysms: study of a personal series and a critical literature review // J. Bras. Neurocirurg. - 2009. - Vol. 20 (4). - P. 409-414. McLoughlin G. S., Fourney D. R. The learning curve of minimally-invasive lumbar microdiscectomy // Can. J. Neurol. Sci. - 2008. - Vol. 35(1). - P. 75-78. Neal C. L., Rosner M. K. Resident learning curve for minimal-access transforaminal lumbar interbody fusion in a military training program // Neurosurg. Focus. - 2010. - Vol. 28 (5). - E21. Sciafani J. A., Kim CW. Complications associated with the initial learning curve of minimally invasive spine surgery: a systematic review // Clin. Orthop. Relat. Res. - 2014. - Vol. 472 (6). - P. 1711-1717. |
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|